de eerste dagen @ Davis - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Tom Hollemans - WaarBenJij.nu de eerste dagen @ Davis - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Tom Hollemans - WaarBenJij.nu

de eerste dagen @ Davis

Door: tomhollemans

Blijf op de hoogte en volg Tom

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, Davis

Hoi allemaal.

Het is tijd om jullie even op de hoogte te stellen van mijn ervaringen en bezigheden tot zover, laat ik bij het begin beginnen:

De vliegreis ging goed, geen problemen bij de douane en mijn overstap gehaald. Alleen mijn tweede vlucht vanaf Minneapolis had 40 minuten vertraging omdat er een ‘computer down’ was bij het boarden. Vanaf het vliegveld op San Fransisco moest ik met de trein naar Richmond, vanwaar ik dan de trein naar Davis zou nemen. In Amerika is het OV echter niet hetzelfde als in Nederland en het bleek dat de laatste trein al om half 11 ging, welke ik gemist had. Het station was verlaten en er liepen alleen wat mensen te bedelen, dus hier voelde ik mij ok niet echt op mn gemak (met al mn bagage bij me). Uiteindelijk heb ik de laatste (vertraagde) trein de verkeerde kant op genomen, omdat Richmond enigszins crimineel bleek te zijn en daar geen hotel te vinden was. Op een groter station kon ik nog wel een telefoontje plegen, maar dat ging net dicht dus dat hielp ook niet echt omdat ze me eigenlijk zsm weg wilden hebben. Ze vertelden mij dat het goedkoopste hotel 120 dollar zou gaan kosten, maar heb voor iets meer uiteindelijk maar een taxi gepakt omdat ik moe was en naar huis wou. Op zaterdagochtend 5 mei om 1am ben ik uiteindelijk aangekomen op mijn kamer in Davis en na een korte rondleiding van een huisgenoot gelijk gaan slapen.

Om 6 uur was wakker wist niet of het 's ochtends of 's avonds was, dit bleek gelukkig het eerste te zijn. Ben nog tot 10 uur blijven liggen, maar heb dus ook geen last gehad van een jetlag.
’s Ochtends heb ik eerst kennis gemaakt met de eigenaresse van het huis (Reeda), aardige vrouw en erg behulpzaam. De sfeer is goed met nog vijf andere studenten, dus er is in ieder geval wat aanspraak en er wordt twee keer per week samen gegeten met de eigenaresse, dochter en studenten. Ook de kamer is prima, heb internet en ziet er schoon uit.
Het is wel vrij warm overdag, maar gelukkig waaide het vandaag hard. Iedereen vond dit irritant, maar ik vond de afkoeling van de wind toch wel aangenaam. Tot september wordt hier ook een regen meer verwacht en wordt het alleen maar warmer. Het voordeel is dat het 's avonds goed afkoelt, maar het is hier om 8pm ook al donker.

Zaterdagmiddag heb ik van Luis, een Spaanse huisgenoot, een rondleiding in Davis gehad en heb ik gelijk slippers gekocht, welke ik in Wageningen laten liggen maar hier wel nodig zijn! Gelukkig is Davis niet zo heel groot en wist ik zaterdag al waar ik de Universiteit en het centrum kon vinden. ’s Avonds ben bij mijn begeleider gaan eten en hebben we nog een spel gespeeld, een goede kennismaking en gezellig avond. Zondag ben ik wat rond gaan fietsen om de buurt nog wat beter te verkennen en om nog wat spullen te halen. Ook heb ik mijn eerst maaltijd hier gekookt, ongeveer 6 porties, zodat ik een goede voorraad heb. Echt op z’n Amerikaans dus met de grote hoeveelheden! Verder nog wat met huisgenoten gesproken, maar het was een rustig dagje om bij te komen.

Maandag was mijn eerste stagedag. Heb veel mensen ontmoet en papierwerk in orde moeten maken. Om 4pm ben ik met mijn begeleider nog naar Russel Ranch gefietst, een proefboerderij waar ik waarschijnlijk het grootste gedeelte van mijn tijd werkzaam zal zijn, en met 10 kilometer van de Campus en 30 graden aardig zweten! Was wel erg leuk om Russel Ranch gezien te hebben en erg indrukwekkend om de omvang van de proef die er ligt te bekijken. ’s Avonds hebben we met het huis gegeten, erg gezellig, alleen jammer dat het eten mislukt was. Luis had een Spaans gerecht gemaakt, maar niet in de gaten dat er in een fles vissaus 25% zout zit. Ik hou wel van zout eten, maar twee van die flessen was toch echt teveel..

Vandaag heb ik een telefoon en Amerikaanse bank-account gefixt, dus ben nu eigenlijk wel helemaal gesetteld hier. ’s Middags ben ik weer op RR geweest, waar ik kennis heb gemaakt met de farm-manager; wat GPS-punten heb vastgelegd en wat erwten met een handzaaimachientje gezaaid. Vrijdag ga ik hier mijn eerste hele dag helpen met het leggen van beregeningsbuizen en met een beetje geluk zit ik dan al op de tractor:)

De planning is om voorlopig bij meerdere onderdelen van de universiteit mee te kijken/helpen, zodat ik later kan zien waar ik verder in wil. Verder gaat alles goed, heb nu bijna alles geregeld en heb leuke huisgenoten en begeleiders. Het voelt soms nog wel eenzaam, het Wageningse leventje mis ik nog wel.

Zal het hier nu maar even bij laten en hoop dat jullie mij ook op de hoogte houden van het leven in het koude Nederland!

Gr. Tom

  • 09 Mei 2012 - 07:02

    Jelle:

    Jo Tom,

    Die foto's zien er extreem Amerikaans uit, goed voor elkaar! Klinkt allemaal reuze interessant, veel nieuwe indrukken dus!

    Hou ons op de hoogte!

  • 09 Mei 2012 - 07:11

    Sonny:

    hee tom, volgens mij gaat het wel goedkomen met jou daar!! Mooie verblijfplaats met zwembad en al, traktor ook dichtbij dus wat wil jij nog meer ;)

  • 09 Mei 2012 - 14:26

    David:

    Hey Tom! Mooi verhaal. Zwembad ziet er vet chil uit. Geniet ervan!

  • 09 Mei 2012 - 16:05

    Ab:

    Hoi Tom,

    Ziet er echt amerikaans uit maar goed dat kanje verwachten
    Richmond dat komt bekend voor ivm verkiezingen maar blij dat het allemaal ok is

    Succes en plezier

  • 09 Mei 2012 - 16:57

    Marije:

    Leuk wat te lezen broertje! Wat een geweldige naam heeft die spanjaard btw, heb je hem al verteld wat dat in het Nederlands betekent? =P Foto's zijn leuk! Al gezwommen? xD

    Hou ons op de hoogte!
    Hier gaat alles zen gangetje hoor :)

    Groetjes!

  • 09 Mei 2012 - 21:50

    Leonie:

    Ik kijk al uit naar het moment dat ik een duik in dat zwembad kan gaan nemen... :D

    Nog 91 dagen! :P

    x

  • 10 Mei 2012 - 17:37

    Oma Annie:

    hoi tom,
    ik heb je brief gelezen
    fijn dat alles goed gaat
    en hier gaat het ook heel goed hoor
    groetjes ome jan en oma

  • 14 Mei 2012 - 16:33

    Bram,corina En Kids:

    Tom, leuk om je belevenissen te volgen.
    Maak er iets moois van!!Groetjes uit het koude Nederland!!

  • 20 Mei 2012 - 11:57

    Chris:

    Heey,
    ziet er allemaal super uit!
    Veel plezier nog!

    Groetjes Chris

  • 11 Juni 2012 - 22:06

    Daan:

    Dag Tom,

    Volgens mij ben jij degene waar ik naar op zoek was. Ben jij diegene die ik in de sportbar "Graduate" kort had ontmoet? Ik was zaterdag niet bij de EK wedstrijd...deze woensdag echter wel. 11:30 (Davis tijd). Zin om daar ontzettende Hollanders uit te hangen bij de wedstrijd?
    Groeten,
    Daan

    daanwirtz@gmail.com

  • 12 Juni 2012 - 15:55

    Je Zus!:

    Om je op de hoogte te houden van het leven in het koude Nederland, wat je al kan raden, is deprimerend na zaterdag (EK).. iedereen vol spanning voor morgen en de moed is bij sommige ver te zoeken xD Mijn auto vloekt als een gek omdat ie paars is en nu vol oranje spullen hangt xD Nou ik zeg, tijd voor een nieuw reisverslag want je zal afgelopen maand wel weer genoeg hebben meegemaakt daar in het Warme Davis! Morgenochtend (voor jou dan) juichen voor Holland! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

.

Actief sinds 06 Mei 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5652

Voorgaande reizen:

04 Mei 2012 - 01 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: